13 tipp a sikeresebb futáshoz

13 tipp a sikeresebb futáshoz

2016. 09. 06., Kedd, 12:38

Szeretnél gyorsabb lenni a kilométerek teljesítése közben? Adunk hozzá pár hasznos tanácsot, melyek segíthetnek a célod elérésében. Edzőket, idősebb/fiatalabb futókat kérték meg, hogy osszák meg a legfontosabb futási stratégiáikat. Reméljük Titeket is hozzásegítenek a hosszabb, könnyebb és sérülésmentesebb futáshoz.

Szeretnél gyorsabb lenni a kilométerek teljesítése közben? Adunk hozzá pár hasznos tanácsot, melyek segíthetnek a célod elérésében. Edzőket, idősebb/fiatalabb futókat kérték meg, hogy osszák meg a legfontosabb futási stratégiáikat. Reméljük Titeket is hozzásegítenek a hosszabb, könnyebb és sérülésmentesebb futáshoz.

1.Fuss minden nap!

A sikeres program kulcsa az elhatározás és a következetes végrehajtás. A napi futás javítja a szervezet biomechanikáját és zsírégető képességét. Megtanít továbbá arra, hogy minden kihíváson keresztülmenjünk, legyen az fizikai vagy mentális.

2. Határozd meg az okot és/vagy a célod!

Ha tudod, miért csinálod, mi volt az elhatározásod oka, és mi az, amit el szeretnél érni, könnyebb rendszerbe foglalni a köztes célteljesítményeket is, így a kisebb sikerélmények tovább visznek előre.

3. Ne sajnáld a pénzt a megfelelő edzőfelszerelésre!

Szükséges, hogy meglegyen az ember komfortérzete, másképp tényleg szenvedéssé (és bizonyos esetekben egészségtelenné) válhat a futás. Ebbe beletartozik a lábtípusodnak megfelelő futócipő vásárlása, vagy pl. nőknek a megfelelő sportmelltartó, stb.

4. Maradj pozitív!

A futást úgy fejezd be, hogy boldognak és erősnek érezd magad, ne pedig teljesen leharcoltnak. Mindig maradjon egy kis erőd, a kevesebb sokszor több. A folyamatos fejlődés így is érezhető lesz, és nagy mértékben csökkenthetjük vele a sérülések kockázatát.

13 tipp a sikeresebb futáshoz

5. Vezess edzésnaplót!

Jegyezd fel, mikor, mennyit futottál, továbbá azt is, hogy hogyan érezted magad közben. Ez utóbbit, ha nem is szöveggel, de akár színjelzéssel is rögzítheted magadnak. Pl. sárga, ha nagyon jól érezted magad, narancssárga, ha „elment”, és piros, ha szörnyen érezted magad közben. Ha pl. bizonyos időközönként azt látod, hogy sok a narancs és piros egy kupacban, akkor az mutatja, hogy milyen időközönként kell egy kis lazább edzést beiktatni.

6. Légy rugalmas!

Edzések után (és szükség esetén akár előtte is) hengerezz! A szivacsos borítású hengerek méltán váltak népszerűvé az utóbbi években a rehabilitáció és a sport világában egyaránt. Nagy mértékben javítja az izmok állapotát és rugalmasságát, rövidíti a regeneráció idejét és hatékonyabban nyújt, mint a legtöbb statikus nyújtás.

7. Kevesebb rétegbe menj ki!

Úgy öltözz fel a szabadban futáshoz, mintha 10-15 fokkal melegebb lenne. Ahogy kiérsz, indulj el rögtön, és ahogy nő a testhőmérsékleted, örülni fogsz, hogy nem öltöztél fel annyira. A megfázás elkerülésére persze figyelni kell, érdemes hazáig futni.

8. Halaszd el a bulizást!

A komolyabb edzések vagy versenyek előtti 1-2 napban érdemes elkerülni az alkoholfogyasztást és az éjszakába nyúló szórakozást, mert ez jelentősen rontja az alvás minőségét és a hidratáltság szintjét.

9. Eddz okosan!

Annak érdekében, hogy erősebbé váljunk, a szervezetünknek szüksége van időre a regenerálódáshoz. Könnyebb és keményebb edzésnapokat váltogassunk, valamint ha úgy érezzük, hogy a szükségünk van rá, tartsunk egy kis pihenőt.

13 tipp a sikeresebb futáshoz

10. Felejtsd el a többi futót!

Elsősorban saját magadhoz hasonlítsd a saját teljesítményed, különösen kezdő futóként! Mindig lesz valaki, aki gyorsabb, könnyebb és jobb futónak tűnik, mit te. Fókuszálj önmagad fejlesztésére, és arra, amit el szeretnél érni.

11. Guríts le egy kávét!

Kimutatták, hogy akik futás előtt koffeint fogyasztanak, könnyebben teljesítik a feladatot és a testük hatékonyabban égeti a kalóriákat.

12. Ne gyorsíts a lejtőn!

A nagyobb sebesség hatására a lejtőn fokozottan nagy erőhatások terhelik a sarkaidat, ezáltal a térdeidet. Ez hosszú távon sérülésekhez vezethet, ezért tartsd a tempódat, vagy még lejtő előtt lassíts egy kicsit.

13. Készülj fel egy versenyre!

Ha célként kitűzöd, hogy felkészülsz egy versenyre, teljesítsd sikeresen! Nem számít, hányadik helyen érsz be, a lényeg, hogy lefutottad, és felülmúltad ezzel önmagad.

Reméljük, ezek a tanácsok hozzásegítenek, hogy kitarts a célodig, és még tovább!

Kellemes edzést!

Megosztás
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn

A sütik olyan kis szöveges fájlok, melyeket a weboldalak felhasználhatnak arra, hogy még hatékonyabb felhasználói élményt nyújtsanak.

Ezen sütik nélkül az oldalunk nem tudja a legjobb élményt nyújtani, bizonyos funkciók működése akadályozva lenne.

Név Szolgáltató Cél Érvényesség
PHPSESSIDbudopest.huMunkamenet-azonosító, a látogató böngészési állapotát rögzíti az oldalbetöltések között.Munkamenet vége
cookieConsentbudopest.huA látogató sütikkel kapcsolatos beállításait tárolja.1 év
accountbudopest.huAkkor kerül létrehozásra, ha a látogató bejelentkezéskor bejelöli, hogy jegyezze meg az oldal.1 év
cartIDbudopest.huA kosár tartalmának megőrzéséhez használt süti, mely két látogatás között is megőrzi a kosárban lévő termékeket.30 nap

A statisztikai adatok gyűjtése anonimizált formában történik, így a látogató semmilyen módon nem azonosítható ezen sütik tartalmából. Ezen sütik segítségével tudjuk figyelni, hogy viselkednek a látogatók, ezzel is segítve minket a legjobb szolgáltatás nyújtásában.

Név Szolgáltató Cél Érvényesség
_gabudopest.huA Google Analytics által létrehozott egyedi azonosító a látogatottsági statisztika elkészítéséhez.2 év
_gidbudopest.huA Google Analytics által létrehozott egyedi azonosító a látogatottsági statisztika elkészítéséhez.Munkamenet vége
_gat_*budopest.huA Google Analytics használja a lekérések gyakoriságának szabályzására.Munkamenet vége
Fel

Kosár

Az Ön kosara üres.